Friday, June 7, 2013

第十九课---有感冒了

请假条:

对不起,孙老师。明天我不能来上课,我有感冒了。上个星期我有很多考试,所以真不好地睡觉。 昨天我不束缚,头疼,发烧,和咳嗽,然后我看了医生。他说了我得休息休得很好,我也得吃要。我可以不可以下个星期做考试?我要准备,我也感谢。

谢谢老师!
爱丽

*Do not EVER use 有感冒 without the 了at the end, otherwise you will be talking about mental illness.*

的,得,地: What's the difference?

的: indicates possession (的+N)
得:shows how an action is performed (V+得+Adv+Adj)
地:    indicates the attitude or manner of an action, similar to the -ly in english (Adj + 地+V)

No comments:

Post a Comment