Friday, April 5, 2013

第十四课-- 祝你生日快乐

爱丽: 安里!我的生日上个星期三,可是我男朋友要为我下个周开一个晚会。 我想请你参家!
安里:你的晚会几月几号?
爱丽:是四月十二号,星期五。
安里: 那个星期我没有事儿, 我一定去! 还有谁要去?
爱丽: 我们想请我们的同学和朋友都参家。 
安里:你有没有一个蛋糕?我想送你一个。
爱丽: 我没有。 谢谢你!
安里:不客气。 你今年多大?
爱丽: 我今年十岁。 你呢?
安里: 我也十岁。你的生日晚会在哪儿开?
爱丽: 我男朋友的家。 你知道怎么去?
安里: 没问题, 我有地图。 下个星期五见!
爱丽: 再见!

句子(Sentences)
To talk about the days of the week you can either use 星期or 周followed by the number that represents the appropriate day (ex: Monday is 星期一). Sunday, however, should be referred with either 日or 天。 You can also use 周末 to refer to Sat. and Sun together (weekend). 

To refer to days/years in relation to one another (i.e. yesterday, tomorrow, last year) add either 前,作/去, 明,or 后 to 天and 年。For weeks and months simply use 上个,这个,and 下个 with 星期or 月。 

生词(Vocabulary)
舞会-dance party
过-to celebrate, to pass (time), to cross, to live
为-for (to do smthg for smn; used before object of ones service)
参加-to participate; to join
一定-certainly, surely
送-to give (as a gift)
棒-wonderful
多大-how old

No comments:

Post a Comment